KLOKKENLUIDERVERVOLGING
DE MATE WAARIN EEN KLOKKENLUIDER VERVOLGD WORDT, LAAT ZIEN HOE GRAAG MEN DE FEITEN IN DE DOOFPOT HOUDT!
HOE MEER WAARHEID, DES TE MEER VERVOLGING!

zondag 20 maart 2016

Stapels vermoorde kalfjes aangetroffen op veemarkt


Injectie
Op verschillende verzamelplaatsen én op de veemarkt in Leeuwarden zijn stapels dode kalfjes aangetroffen. Deze gezonde dieren kregen een dodelijke injectie zijn vermoord vlak nadat ze bij hun moeder waren weggesleurd. Het vermoorden van de dieren vindt plaats, omdat ze iets te licht zijn voor hun leeftijd en daarom niet konden worden verhandeld.

Gewicht

Op de veemarkt is een verzamelplaats voor kalveren en daar staat een weegschaal. Geeft de weegschaal een te laag gewicht aan, dan wordt het kalfje niet verhandeld, maar vermoord!
De laatste weken zijn er steeds meer geluiden dat aan veeartsen wordt gevraagd om gezonde kalveren te vermoorden. Door het wegvallen van het melkquotum is er op de kalvermarkt een overschot ontstaan aan kalfjes. 

Import
Ondertussen worden er wel honderdduizenden kalveren geïmporteerd uit verre landen als Litouwen en Polen. Deze dieren worden onder vreselijke omstandigheden op transport gezet, op weg naar de vele mesterijen kalverconcentratiekampen op ons platteland. 

Dier en Recht
'Het euthanaseren van gezonde kalfjes moet zo snel mogelijk stoppen, voordat het nog verder uit de hand loopt!' zo is te lezen op de website van 'Dier en recht'.
De organisatie spoort aan om een petitie tegen het euthanaseren van de kalveren te tekenen. Al 28.889 mensen hadden getekend op het moment dat wij dit artikel schreven. Er zijn ten minste 40.000 stemmen nodig, zo is te lezen op de site van 'Dier en Recht'. 

Tekenen
Terwijl ik veel petities teken als het om dierenwelzijn gaat, teken ik deze petitie niet! Ik doe dat met gemengde gevoelens, want ook ik vindt het vreselijk dat deze beestjes worden vermoord. Dat is ook de reden dat ik nooit dode dieren eet. Betreffende de onderhavige kwestie heb ik de moeilijke beslissing genomen om niet te tekenen.
Dit omdat ik weet dat de kalfjes die nog maar net, direct na hun geboorte, bij hun moeder zijn weggesleept, als ze zouden blijven leven, een kort en verschrikkelijk >>> ellendig leven moeten lijden. En dan met de nadruk op lijden! Ik denk dat deze dieren dan ook het beste af zijn, door dan maar onmiddellijk door MONSTERS op de veemarkt vermoord te worden.
Ik vind vreselijk om dit zo te moeten opschrijven, maar ik denk echt dat het voor de dieren het beste is. Hartverscheurend. 


Meer weten? Lees ook het rapport >>> 'Euthanasie van lichte kalveren'

Denkt u er anders over en wilt u wel tekenen? Dan kan dat >>> hier

Door Nico van den Ham, bijgestaan door Redactie NICO VAN DEN HAM | NEDERLAND, Sector: Dieren.